دانستنیها

دانستنیهای مفید و جالب راجع به جانواران|،گیاهان,کرات و انسان ها

دانستنیها

دانستنیهای مفید و جالب راجع به جانواران|،گیاهان,کرات و انسان ها

دانستنی های گوناگون کودکان

زز آیا می دانید

 چرا  آبی که از شیر درون لیوان ریخته می شود، اغلب تیره است ؟



 دلیل آن چیزی جز وجود حباب های هوا نیست ، این حباب ها بر اثر برخورد آب با ظرف درست می شوند    .
اما این تیرگی به سرعت از بین می رود ، چون حباب ها به سطح آب می آیند و می ترکند و تعدادی از حباب ها نیز درون آی حل می شوند  .
توجه کنید که آب سرد ، حباب های هوا را خیلی سریعتر از آب گرم در خود حل می کند ، برای همین تیرگی آب داغ نه تنها بیشتر بنظر می آید بلکه دوام آن نیز بیشتر است ، یعنی مدت زمان بیشتری طول می کشد تا آب گرم شفاف شود   .

فروش انواع دستگاه های فلزیاب ، طلایاب و گنج یاب با ضمانتنامه معتبر و خدمات پس از فروش

فلزیاب

شرکت فلزیاب دی اف آر ارائه دهنده برترین دستگاه های فلزیاب دنیا با پشتیبانی و خدمات پس از فروش و آموزش. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن های زیر تماس حاصل نمایید

02166272413 - 09196753001

دانستنی های گوناگون کودکان


آیا می دانید :
 سال کبیسه چیست ؟

جواب آن خیلی ساده است ، هر یک سال 365 روز و 6 ساعت است. یعنی این مدت طول می کشد تا زمین یک دور کامل به دور خورشید بچرخد.
در روزهای قدیم تر مردم به این 6 ساعت اهمیتی نمی دادند و یک سال را همان 365 روز محاسبه می کردند این کار سبب شد که کم کم زمان سال تحویل تغییر کند.
یعنی چه ؟ یعنی اگر برای ما ایرانیان اول فرودین که اولین روز فصل بهار است آغاز سال نو بود کم کم در طی صدها سال،  شروع سال جدید جلو افتاد و به زمستان و بعد هم به تابستان رسید .
و مردم یادگرفتند که باید این 6 ساعت را در تقویم خود محاسبه کنند
برای همین هر 4 سال که می گذرد این 6 ساعتها را باهم جمع می کنند که یک شبانه روز کامل یعنی 24 ساعت می شود
برای همین ماه اسفند که در تقویم شمسی 29 روز است هر 4 سال یکبار ، یک روز به آن افزوده می شود و 30 روز می گردد.
سالهایی که اسفند 30 روز است یعنی تعداد روزهای سال بجای 365 روز ، 366 روز می شود . این سال را، سال کبیسه می گویند.
پس هر 4 سال یکبار سال کبیسه می شود و قابل پیش بینی است . یعنی اگر سال 1383 سال کبیسه بود سال 1387 هم سال کبیسه خواهد بود
کبیسه به معنای بزرگ است یعنی سالی که تعداد روزهایش از بقیه سالها بیشتر است.
فایده سال کبیسه را همانطور که گفتیم این است که باعث می شود همیشه در یک موقع خاصی و مشخصی ، سال نو فرا برسد که برای ما ایرانیان اول فروردین است.

فروش انواع دستگاه های فلزیاب ، طلایاب و گنج یاب با ضمانتنامه معتبر و خدمات پس از فروش

فلزیاب

شرکت فلزیاب دی اف آر ارائه دهنده برترین دستگاه های فلزیاب دنیا با پشتیبانی و خدمات پس از فروش و آموزش. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن های زیر تماس حاصل نمایید

02166272413 - 09196753001

یا موجودات فضایی وجود دارند

 یا موجودات فضایی وجود دارند؟
 این سوالی است که سالها بی پاسخ مانده و ذهن بشر را به خودش مشغول کرده است. بسیاری از افراد به وجود آنها اعتقاد دارند و نظریه های خود را با دلایل مختلف مطرح می کنند. از طرفی وارد شدن موجودات فضایی (آدم فضایی) به زمین و دوست شدن آنها با انسان و یا نابود کردن نوع بشر، موضوع بسیاری از فیلم های علمی-تخیلی همانند “آواتار” است و بعد از تماشای این فیلم ها دوباره به سوال نخست برمیگردیم، آیا آدم فضایی واقعا وجود دارند؟!

از فیلم که بگذریم، شواهد علمی دال بر وجود موجودات فضایی وجود دارند و ممکن است در آینده پاسخ قطعی این سوال مشخص شود. در این مطلب دلایل مطرح شده برای وجود موجودات فضایی را بیان میکنیم.

۵ دلیل قانع کننده برای تایید موجودات فضایی

تعداد زیاد ستارگان و سیارات

با وجود ستاره ها و سیاره های بسیار زیادی که وجود دارند، زندگی موجودات دیگر در فضا به غیر از انسان محتمل به نظر میرسد، گرچه نمی توان به طور ۱۰۰% و قاطع این مساله را بیان کرد ولی مطالعات نجومی نشان دهنده این می باشد که نزدیک ۵۰% یعنی نیمی از سیارات موجود در کل عالم هستی، سیاراتی هستند که قابلیت زندگی و رشد گیاهان را دارا هستند. بنابر تخمین دانشمندان تنها در کهکشان راه شیری تریلیونها سیاره وجود دارد و غیرمنطقی نیست که انتظار داشته باشیمَ یکی از این سیارات هم مانند زمین دارای حیات باشد. 

آب و مایعات

آب در سایر سیارات به غیر از زمین هم وجود دارد، همانطور که همه میدانند، این مایع برای زندگی بسیار حیاتی و مهم است. شواهد نشان دهنده ی وجود آب در سطح مریخ بدست آمده است و همچنین یوروپ (یکی از قمرهای سیاره مشتری) دارای اقیانوسی از مایعات است. همینطور در ونوس (زهره) ، تایتان و انکلاجوس (از اقمار زحل) و چند قمر دیگر آب مشاهده شده است.

آیا موجودات فضایی واقعا وجود دارند ؟ََ

سرعت توسعه حیات

زندگی در سطح زمین به سرعت توسعه پیدا کرد، سن زمین به طور تخمینی در حدود ۴.۵ بیلیون سال بیان شده است. با توجه به شواهد موجود از زندگیهای پیشین و اولیه، از حدود ۳.۴ بیلیون سال پیش حیات در استرالیای امروزی در قالب زندگی باکتریایی آغاز شده است که از آنها با ناماستروماتولیت یاد میکنند. دانشمندان اعتقاد دارند که باکتری ها از نظر بیولوژیکی و زیست شناختی ساختار پیچیده ای دارند و همین باعث ایجاد نظریه ای شده است که حیات حتی قبل از این باکتری ها در سطح کره ی زمین وجود داشته که منجر به وجود این باکتریها گردیده است.

شرایط محیطی

حیات در شرایط طاقت فرسا نیز وجود دارد، هرکجا که قدم بگذارید حتی در اعماق زمین (مهم نیست چقدر عمیق و تاریک باشد) آثاری از حیات مشاهده شده است. حیات میتواند در هر شرایطی وجود داشته باشد و این دلیلی است برای اینکه امیدوار باشیم تا موجودات دیگری در جای دیگری از این جهان بی انتها وجود دارند و زندگی میکنند. گفته شده است مریخ شرایط آب و هوایی بسیار نامساعدی برای زندگی دارد ولی میکروبهایی در سطح زمین وجود دارند که به سادگی میتوانند با شرایط مریخ سازگار شوند و در آن شرایط زنده مانده و تولید مثل کنند.

پیام های دریافت شده

پیام های دریافت شده از منابع ناشناس، سالهاست که دانشمندان را به خود مشغول ساخته است. به همین منظور و در پی یافتن پاسخ این سوال رادیو تلسکوپ های بسیار بزرگی ساخته شده اند تا پیامها و سیگنالهای ناشناخته را دریافت کنند. این احتمال وجود دارد که توسط سایر موجودات برای برقراری ارتباط با بشر پیامهایی ارسال شده باشند. از معروفترین این سیگنالها در ۱۵ آگوست سال ۱۹۷۷ در دانشگاه اوهایو امریکا ثبت شده است. این سیگنال هرگز شرح داده نشد ولی زمانی که ثبت شد، دانشمندان را به قدری شگفت زده کرد که در تمام دستنوشته های موجود عبارت “WoW” (به معنی تعجب خیلی زیاد) قابل مشاهده است!!

نگاهی به این دلایل و نظریه های موجود، احتمال وجود موجودات فضایی را بیشتر میکند. در این موارد، همیشه افراد شکاک و یا برخی اعتقادات مذهبی تحت هر شرایط این دلایل را رد می کنند ولی چیزی که وجود دارد شواهدی است که روز به روز روشنتر میشوند و به نظر میرسد خیلی زود، در آینده ای نزدیک این سوال را که آیا موجودات فضایی وجود دارند؟ با اطمینان پاسخ دهیم.

فروش انواع دستگاه های فلزیاب ، طلایاب و گنج یاب با ضمانتنامه معتبر و خدمات پس از فروش

فلزیاب

شرکت فلزیاب دی اف آر ارائه دهنده برترین دستگاه های فلزیاب دنیا با پشتیبانی و خدمات پس از فروش و آموزش. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن های زیر تماس حاصل نمایید

02166272413 - 09196753001

فروش انواع دستگاه های حرفه ای طلایاب و گنج یاب با گارانتی و پشتیبانی - برندهای برتر دنیا همراه با تست قبل از خرید و آموزش کامل دستگاه فلزیاب

چرا آدم فضایی ها به زمین نمی آیند؟

حدود ۶۰ سال پیش ۴ فیزیکدان امریکایی در حین قدم زدن به سمت سالن نهارخوری لابراتوار ملی و سری لس آلاموس به طور غیرجدی در باره بشقاب پرنده ها حرف می زدند. هیچکدام هم اعتقادی به وجود آنها نداشتند.

 صحبت شان به امکان سفر در کهکشانها با سرعت سریعتر از نور و امکان وجود حیات در این فضای بیکران کشیده شد یکی از فیزیکدان ها به نام انریکو فرمی به این تتاقض اشاره کرد که به وجود آمدن حیات اتفاق نادری در این میلیاردها کهکشان نباید باشد پس پس بقیه کجا هستند؟

 بر اساس the Fermi paradox منطقی می تواند باشد که در این فضای نامتنهاهی، تعداد زیادی از انواع حیاتِ بسیار پیشرفته وجود داشته باشند اما چرا تماس و ملاقاتی با آنها صورت نگرفته است؟ 

محافظه کارترین جواب می تواند این باشد که جهان آنقدر وسیع است که حتی اگر موجودات پیشرفته ای باشند امکان عبور از یک سو به سوی دیگر عملا ناممکن است. چیزی شبیه اینکه دو کودک ساکن کوبا و چین بادباکی را در هوا رها کنند و شانس اینکه این دو بادبادک به هم برسند ناممکن است.

 البته صدها نظر و ادعای جذاب هم وجود دارد که به سئوال بالا پاسخ می دهد. مثلا اینکه، موجودات فضایی، زمین را می شناسند و ما را زیر نظر دارند، یا اینکه خیلی وقت است در بین ما هستند و تصمیمات ما را کنترل می کنند. شاید هم ما در یک محیط مصنوعی، ساخته شده توسط آدم فضایی ها زندگی می کنیم.

 ادبیات علمی تخیلی حتی موضوع را به تحول آدم ماشینی ها هم می کشانند و به تئوری تناقض انریکو فرمی اینگونه واکنش نشان می دهند که اغلب موجودات پیشرفته جهان بعد از تحول سریع تکنولوژی، ناگزیزند که به ایجاد ماشین های هوشمند سرعت ببخشند. 

مسیری که کمپانی های بزرگ نظیر گوگل مثلا با خرید شرکت های سازنده آدم ماشینی هوشمند deep mind می پیمایند. چون می دانند که در آینده نزدیک، آدم ماشینی ها حرف اصلی را در زمینه تکنولوژی خواهند زد.

 اما طبق این سناریو، دیر یا زود، ماشین های با شعور شده، ما را وحشی و معیوب و مضرِ تشخیص می دهند و تمدن حیات طبیعی ولی هوشمند را منقرض می کنند. بنابر این در کهکشان ها، موجود هوشمند فضایی فرصت نمی یابند به قدرتِ انتقال سریع به نقاط دیگر دست یابند چون قبل از آن، توسط ماشین های خود تسخیر و منهدم می شوند.

 به عبارت دیگر، موجودات هوشمندِ غیرارگانیک که توسط تمدن های پیشرفته در سیارات مختلف و از جمله خودمان ساخته می شوند آنقدر پیچیده می گردند که وظیفه خود می بینند که در کهکشانها به دنبال تمدن های حیات طبیعی نظیر ما بگردند و آنها را نابود سازند. نویسنده مقاله نمونه ای از یک بازی کامپوتری را که بر اساس این ایده ساخته شده است وصف می کند.

در بازی کامپیوتری mass effect سه نوع نقش برای فردی که وارد این بازی می شود وجود دارد. یا نقش موجودات هوشمند طبیعی را ایفا کند که با آدم ماشینی ها می جنگد ( آدم ماشینی های که معتقدند موجودات طبیعی، وحشی و مضر جهان هستند) یا از گروه آدم ماشینی شود و در سیارات به دنبال حیات طبیعی بگردد تا نابودشان سازد. یا موجود بینابینی ( انسان ماشینی) شود و مسیرمستقلی را بپیمایید و … 

نویسنده مقاله بعد از معرفی انواع سناریوها مبنی بر اینکه پس چرا آدم های فضایی نمی آیند سعی می کند در پایان مقاله، یک پاسخ همه جانبه تر معرفی کند از اینکه چرا ما شاهد موجودات بسیار پیشرفته فضایی نیستیم؟

 در سناریوی آخر، موجودات پیشرفته در سیارات این فضای پهناور، دیر یا زود ( بعد از تحول بی نظیر تکنولوژی، کنترل مرگ و رسیدن به جاودانگی) به این نتیجه با شکوه می رسند که به هیچ چیزی در در بیرون از سیاره خود، محتاج نیستند.

 به تعبیر دیگر، کنجکاوی برای کشف دنیاها و موجودات دیگر، همواره به خاطر استعمار، تهیه انرژی جدید، ذخایر، جا و هوای بیشتر می چرخد. اما از دید این نظریه نهایی، موجود پیشرفته فضایی در هر جای جهان و از جمله خودمان، وقتی به بی نهایت شعور و دانش برسد و تبدیل به موجودی خداگونه شود هیچ و نیازی به اکتشاف جهان ندارد.

 برای همین، خبری از موجودات فضایی بسیار پیشرفته که با سرعت خیلی بیشتر از نور جابجا شوند نیست چون اگر در سطحِ تکنولوژی سفر بین کهکشانها باشند بی نیازتر از آن هستند که ضرورتی برای تماس و کشف ما داشته باشند.

فروش انواع دستگاه های فلزیاب ، طلایاب و گنج یاب با ضمانتنامه معتبر و خدمات پس از فروش

فلزیاب

شرکت فلزیاب دی اف آر ارائه دهنده برترین دستگاه های فلزیاب دنیا با پشتیبانی و خدمات پس از فروش و آموزش. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن های زیر تماس حاصل نمایید

02166272413 - 09196753001

فروش انواع دستگاه های حرفه ای طلایاب و گنج یاب با گارانتی و پشتیبانی - برندهای برتر دنیا همراه با تست قبل از خرید و آموزش کامل دستگاه فلزیاب

دانستنی جالب ریاضی


 یکی از شگفتی های ریاضی این است که
 

باربری بارسلون اولین و معتبر ترین شرکت حمل و نقل و باربری در تهران با ارائه خدمات در کلیه مناطق تهران بزرگ

باربری

باربری بارسلون با چندین سال تجربه در زمینه حمل بار شهری و بین شهری آمداه خدمت رسانی به همشهریان عزیز تهرانی میباشد . جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفنهای اتوبار بارسلون تماس حاصل نمایید .

22149545 - 88563350 - 44849865


وقتی عدد 111111111رادر خودش
 
ضرب میکنند حاصل آن
 
12345678987654321است